
Tanie pozycjonowanie stron internetowych to bezsprzecznie bardzo dobra oferta. Dlaczego? To oczywiste, ponieważ pozycjonowanie stron dla wielu przedsiębiorców to w zasadzie sprawa oczywista, pod warunkiem, że chcą rzeczywiście odnieść sukces w biznesie. A chyba nie ma sensu porywanie się na jakąś działalność, jeśli odpowiednio się nie zajmiemy biznesem. Nie trzeba nikomu jakoś specjalnie tłumaczyć, że bez odpowiedniego zaangażowania i motywacji nie da się osiągnąć sukcesu, wszak "bez pracy nie ma kołaczy". Pieniądze nie chcą nikomu spadać z nieba, niestety. I pomyśleć, że gdyby Fenicjanie ich nie wynaleźli, nasz świat wyglądałby zupełnie inaczej... No cóż, tego nie wiemy i raczej się już nie dowiemy, więc nie ma co gdybać. Wróćmy tymczasem do zasadniczego tematu niniejszego artykułu, bo nieco odbiegliśmy od meritum, a wszak mamy omówić pozycjonowanie stron. Najprościej mówiąc, to działania, które mają służyć poprawieniu pozycji danej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych, a to z kolei powoduje, że witrynę odwiedza więcej osób.
W Polsce przyjęło się termin pozycjonowanie stron stosować zamiennie z terminem SEO (czyli Search Engine Optimization, optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe). SEO to proces skutkujący zwiększeniem odwiedzin pozycjonowanej strony z wyników organicznych wyszukiwarek. Jeśli w wyszukiwarce napiszemy jakieś hasło, to wyświetli nam się najpierw kilka propozycji sponsorowanych (PPC – Pay Per Click, płać za kliknięcie), następnie 10 wyników organicznych, czyli takich za które nie płacono koncernowi Google, takich, które są efektem dobrego pozycjonowania. Termin SEM (Search Engine Marketing) zaś, zawiera w sobie SEO i PPC i jest to wszystko co wiąże się z marketingiem w wyszukiwarkach. Czynniki, które wpływają na wynik strony w wyszukiwaniu, można podzielić na: a) związane z treścią strony i jej działaniem oraz b) związane z popularnością strony w sieci. Do tych pierwszych zaliczymy np. poprawność kodu strony, jej strukturę, pojawianie się słów kluczowych w treści, nagłówkach, adresie witryny. Do drugich natomiast liczbę linków z innych stron, obecność w mediach społecznościowych i inne. Pozycjonowanie można przeprowadzić na własną rękę, ale istnieje wiele firm, które zrobią to za nas profesjonalnie. Czy istnieje sposób na tanie pozycjonowanie? Istnieje, ale nie łudźmy się, za niską ceną idzie niska jakość. Jeden opis produktu wrzucony do mieszarki i wygenerowane w ten sposób kilkadziesiąt tekstów różniących się tylko synonimami nie poprawi w znaczący sposób wyników wyszukiwania. Dodatkowo za takie praktyki mogą nas spotkać przykre sankcje ze strony firmy Google.
W karierze prawie, każdego przedsiębiorcy funkcjonującego na rynku i chcącego zwiększyć swoje zyski z prowadzonej działalności przychodzi moment, kiedy postanawia on o założeniu strony internetowej lub funpage w mediach społecznościowych. Decyzja o wejściu ze swoim przedsięwzięciem w internet wyjdzie przedsiębiorcy tylko na dobre. Dzięki, takiemu zabiegowi można znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki naszej firmy, skutecznie reklamować naszą ofertę, przeceny czy prowadzone przez nas eventy. Do zwiększenia liczby osób odwiedzających naszą stronę musimy używać słów kluczowych zwiększających pozycjonowanie stron. Słowa kluczowe to takie, które opisują charakter naszego przedsięwzięcia. Jeśli na przykład prowadzimy komis samochodowy to słowa kluczowe jakie wykorzystamy to: "komis samochodowy", "tani komis samochodowy" itp. Zadbanie o pozycjonowanie strony jest bardzo ważne, dlatego też nie można na tym oszczędzać. Tanie pozycjonowanie może po prostu nie spełnić naszych oczekiwań i po prostu wyrzucimy pieniądze w błoto.
Tanie pozycjonowanie stron to oferta, która z całą pewnością będzie w stanie zainteresować określoną grupę osób. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ co jak co, ale pozycjonowanie to konieczność w obecnej dobie. Otóż, żeby dzisiaj odnieść sukces w biznesie, trzeba nie tylko postarać się o odpowiednią reklamę nie tylko w realu, ale też i w internecie. Do sieci bowiem w jakiejś mierze przeniosło się nasze życie. Taki stan rzeczy musimy zaakceptować, niezależnie od tego, czy się to komuś podoba, czy też nie bardzo. Wyjaśnijmy zatem, czym jest rzeczone pozycjonowanie. Najlepiej o tym opowiedzieliby nam fachowcy, którzy takie rzeczy robią na co dzień, ale skoro nikogo takiego nie mamy na podorędziu, sami spróbujmy poradzić sobie z tym zadaniem. Otóż, najkrócej rzecz ujmując, to działania mające na celu poprawienie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych. To z kolei ma sprawić, że daną witrynę odwiedzi więcej osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami firmy, która promuje się.
Jeszcze do niedawna to prywatni specjaliści oferowali swoim klientom tanie pozycjonowanie, realizując zlecenia na własną rękę. Obu stronom częściowo się to opłacało. Na pewno zyskiwali na tym prywatni specjaliści, którzy nie musieli zatrudniać się w cudzych firmach, by zarabiać niemałe pieniądze. Przeważnie ułatwiali sobie pracę specjalistycznymi oprogramowaniami. Tak naprawdę to one odwalały za nich całą brudną robotę, bo wystarczyło wpisać do nich adres strony, aby ta powoli zaczęła być pozycjonowana. Od paru lat wygląda to jednak zupełnie inaczej. Google nauczył się rozróżniać to zautomatyzowane pozycjonowanie od pozycjonowania przeprowadzanego ręcznie i zaczął karać osoby, które zdecydowały się skorzystać z pierwszej metody. Dziś jest to zatem zupełnie nieopłacalne. Nie warto korzystać z pomocy osób, które mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, zawsze należy zlecić je profesjonalnej agencji. Im bardziej doświadczona ona będzie, tym lepiej poradzi sobie ze zleconym jej zadaniem.